جنگ جهانی دوم تایلند
نوشته شده توسط : نصیری

جنگ فرانسوی تایلندی
مقاله اصلی: جنگ فرانکو تایلندی تور تایلند نوروز 97
پس از آنکه فرانسه در ژوئن 1940 توسط آلمان نازی فتح شد ، بسیاری از تایلندی ها آن را به عنوان یک فرصت ارزشمند برای به دست آوردن سرزمین هایی که در زمان سلطنت پادشاه راما به سر می بردند، به دست آوردند . کمپین تبلیغاتی به رهبری ناسیونالیست ها در 8 اکتبر 1940 در بانکوک افتتاح شد. دولت تایلند پیشنهاد کرد اگر هندوچین فرانسه دارای کمبود توانایی های محافظتی باشد، آنها باید این سرزمین را به تایلند بازگردانند. این پیشنهاد شدیدا توسط فرانسوی رد شد. فرانسه فرماندهان خود را به مرز تایلندی در آریانپرافت بسیج کرد، به این ترتیب نخست وزیر Plaek Phibunsongkhram آن را به عنوان یک عمل جنگ مورد توجه قرار داد. تایلند، با ارتش و نیروی هوایی خارج از منزل، بیشترین نبرد را بر فرانسوی ها به دست آورد. با این حال، ژاپن نگران شد که پیشرفت های تایلند مانع ژاپن خواهد شد زیرا ژاپن مجبور به اشغال هندوچینای شمالی شمالی شده است. بنابراین، ژاپن برای متوقف کردن درگیری تلاش کرد. آتش بس در 9 ماه مه 1941 امضا شد و بعضی از بخش هایی از هندوچین فرانسه به تایلند توسط فرانسوی تعویض شدند.

در محور وارد شد
مقاله اصلی: تایلند در جنگ جهانی دوم
7 دسامبر 1941، ژاپن خواستار حق انتقال نیروها در سراسر تایلند به مرز مالایا شد. تهاجم ژاپنی که در صبح روز 8 دسامبر آغاز شد، در هماهنگی با حملات در سراسر آسیا اتفاق افتاد و طی شش تا هشت ساعت قبل از اینکه فیوبونسونقهرام دستور داد که از طرف ارتش آزاد شود، ارتش تایلندی سلطنتی را درگیر کرد . مدت کوتاهی پس از آن، ژاپن پاساژ آزاد شد، و در تاریخ 21 دسامبر 1941، تایلند و ژاپن یک اتحاد نظامی با یک پروتکل مخفی امضا کردند، در حالی که توکیو موافقت کرد تا تایلند را به دست آوردن سرزمین هایی که به بریتانیا و فرانسه فرار کرده اند، باز پس بگیرند. [30]

پس از آن، تایلند در تاریخ 25 ژانویه 1942 جنگ ایالات متحده و انگلیس را اعلام کرد و متعهد شد که ژاپن را در جنگ علیه متحدان خود «به» کمک کند، در حالی که یک جنبش آزاد تایلندی آزاد ضد ژاپنی را حفظ کرد. تقریبا 200000 کارگر آسیایی (عمدتا روموشا ) و 60 هزار زندانی متحد در جنگ (POWs) در راه آهن برمه کار می کردند که معمولا به عنوان «خط مرگ مرگ» شناخته می شود.





:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: